Det är gott med pepparkaksknäck

Nu har jag kommit på vad det blir i julklapp. Lite mer avancerat denna gången, skönt att ha det ur världen nu. Nästan i alla fall men det är lite kvar att göra innan den julklappen är färdigt. Mer säger jag inte, det är ju faktiskt en julklapp.

Imorse i adventskalendern fick Andreas en skraplott av mig där man kunde vinna bilar, resor eller fler lotter. han vann fler lotter så det var ju i alla fall något :) Inte helt värdelös för att ha kostat 50 spänn för nu får man ju tillbaka dom pengarna i lotten. Allt detta kom jag på medans jag stod och gjorde pepparkaksknäck, det är en tankedrivare det ändå. Att göra nåt under tiden...Prova pepparkaksknäcken, det är det godaste julgodiset jag nånsin har ätit tror jag.  I alla fall för att vara så lätt!

Ingredienser
1 dl vispgrädde
½ dl sirap
½ dl socker
1 tsk pepparkakskryddor

Gör så här:
Blanda ingredienserna i en ungsfast skål.
Kör på full effekt i mikrovågsugn i 4 minuter.
Rör om. Kör ytterligare 1-2 minuter.
Droppa lite knäcksmet i ett glas kallt vatten.
Om det går att rulla till en kula är smeten klar.
Häll upp i knäckformar med hjälp av en såsslev och en tesked.
Låt kallna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback