Hemma efter en dag utan mat och toalett

Ojoj! Nu känner jag mig lugn igen så att jag sakligt kan berätta vad som har hänt idag. Jag har nämligen varit utan mat och toalett från imorses till nu halv 6 och det vet bara den som har prövat på det vad det betyder. Ni kanske tror att det jämnar ut sig då men jag kan tala om att så är inte fallet. I alla fall inte i mitt fall. Orsakerna till detta har varit många och jag vet knappt om jag ska ta upp dom men här kommer dom i alal fall. Orsaken till att jag inte har varit på toaletten är att jag hittade ingen där vi var, hade jag försökt riktigt ordentligt hade det säkert funnits någon men jag behövde inte någon förrens jag var på terminalen och skulle åka hem och där måste man ha mynt för att över huvud taget komma in på toaletten. Och det har jag nästan aldrig på mig och på bussen går jag aldrig av principskäl, enda gången var på resan till lager 157 men den var så egen hela resan så det kan man knappt räkna med. Att jag inte har fått någon mat beror på att det inte fanns micro och ingen cafeteria eller något så jag klarade mig på 2 clementiner idag.

För att det ska låta ännu värre så måste jag skriva att vi var ute i kylan och tog kort i ett par timmar till vårat projektarbete på morgonen och efter det var inte händerna, som hade glömt sina vatar hemma, sig lika. Dessutom missade vi att kliva av vagnen så vi fick vänta, byta vagn och åka tillbaka sen. Men nu är alla dessa bekymmer glömda och vi är återigen i ett sorgfritt samhälle :)

Jag ska strax gå och göra min dagliga syssensättning, städa på tandläkarmottagningen, jippie :p Men det blir en promenad i alla fall som är nyttig för mig på alla sätt. Imorgon ska jag förresten jobba på hemtjänsten till halv två=extra klirr i kassan =välkommet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback