Jag använder vatten till allt har jag insett idag

Idag försvann vattnet som det gjorde en annan dag för ett tag sedan. Idag var det för att vägarbetarna utanför hade grävt av en ledning, inte så smart kanke men sånt händer. Förra gången var det borta ca 5 timmar för det var på dagen men idag grävde dom av den och gick hem sen! Typ som att "det här får ni klara själva, nu är klockan 4 så nu går vi hem" Jag hade precis klivit ut ur duschen och så att jag hade lite hårstrån på armen så jag gick in i duschen för att spola av dom och då kom det inget vatten! Fatta tur att jag inte stod helt inkletad i shampo och duschkräm och att vattnet försvann då, man kan ju inte gärna stå där i fem timmar och vänta direkt. Men nu i alla fall hade jag en väldans tur för jag hade duschat och diskat massa innan precis så jag tänkte att "nu klarar jag mig ju lätt".

Men jag tänkte ju inte på att man använder vatten till praktiskt taget allting. För sen gjorde jag ingenting typ coh jag behövde vatten hela tiden, så irriterande. jag såg en fläck på bordet som jag skulle torka bort, sköjla trasan- nej just det, inget vatten. Jag skulle tvätta ansiktet och borsta tänderna tänkte jag men det gick ju inte och så satt jag där. Men innan vi åkte så kom en bil med gubbar som skulle fixa det och dom satte upp skyltar att man inte fick köra, närmare bestämt runda gula med en röd kant som betyder motortrafik förbjuden eller något sådant. Men tor du folk fattade det, nej och speciellt inte mopparna som tror att dom är något mellantingsfordon. Gubbarna skrek efter en moped som inte fattade att man inte fick köra å så skulle den vända å höll på att välta hela moppen med en kompis på å de va trångt å dant. Gubben fick nog o skrek "Fortsätt rakt fram nu!" och pekade ifall han inte skulle fatta vad han sa. Jobba övertid och så komemr det sånna här [idiåtas] och inte fattar. Dumma lantbor från Ljungskile, tänkte dom säkert.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback