Julgranshämtning

Idag är det lördagen före julafton och det vet ju alla i Magnusson-Hallman släkten vad det brukar betyda. En tradition som går i generationer (eller ska i alla fall) och som jag har varit med på varenda år sen jag var 8 år eller något sådant, nämligen; Julgranshämtning i skogarna på Dalemarken för fastrar, morbröder, kusiner och hela köret. Och det blev det. Fast lite färre familjer representerade denna gången pga. fjällenresor och sånt som varar över jul. Men istället följde Sven, Johannes och Markus med och förgyllde tillvaron. jag hade min vita skidjacka på mig för det brukar ju vara rätt så kallt men på grund av risken för fläckar av kåda och sådant letade jag upp pappas gamla arbetsjacka på övervåningen och använde den istället. Såg riktigt piffig ut måste jag säga ;) Innan vi åkte hem så pumpade vi upp ena däcket på traktorn och donade lite. Man får ju sköta om sitt sommarhus även på vintern!

Vi tog hem två smågranar, får se vilken vi väljer av dem, den andra får väl åka i soptunnan om vi inte hittar någon att ge den till. Jag ska klä den nu så ni får se sen när jag är klar med det.



Jag var het i pappas gamla arbetsjacka och två sågar i handen!


Hugg, hugg!


Allmänn verkstad i logen, Simon och Andreas pumpade traktordäck, Julia sjöng för oss och Jocke högg ved (egentligen)


Julsämning på topp, småregn och lerig gräsmatta.
Men vi fick i alla fall med oss inte mindre än 7 granar hem, stora och små

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback