Att läsa eller inte läsa, det är frågan

Nu har jag precis klämt i mig en stor bakad potatis till lunch och en rejäl bit Frödinge ostkaka till efterrätt, så nu står jag mig hela kvällen typ, mäktigare än vad jag trodde. Men snart är det dags att äta igen, vi ska ha myskväll med Xina o Johannes ikväll, dricka glögg och äta clementiner och pepparkakor. Mysigt, mysigt! Annars hag jag inte gjort så mycket idag, alla andra var i skolan idag utom jag typ så jag har roat mig på egen hand. Jag har lekt hemmafru och gjort en jättestor gryta med risgrynsgröt som bara är att värma på morgonen när man kommer upp, vikt tvätt och lagt in samt gjort något som jag inte gjort på länge. Jag satte mig och läste.

Från 5 år och tills jag gick i sexan eller något så läste jag flera böcker i veckan, det var typ det enda jag gjorde, läsa. Jag och Anna satt alltid och läste när vi träffades. men sen hann jag inte med det mer, för det kom så många andra saker ivägen men i slutet av sommaren, på våran segelsemester då köpte vi massa nya böcker, av liza marklund och camilla läckberg och då kom jag igång lite igen. Sen dess har jag fastnat i läckbergs böcker, dom är ju jättebra men jag har bestämt mig för att inte köpa någon förräns vi ska utomlands igen så jag har något att läsa då :) Då måste man ju ha något att läsa när man ligger på stranden och tidningar räcker inte en hel vecka. Där har ni mitt livs läs-story

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback