Utmattande shoppingdag

Nu är jag precis hemkommen från en shoppingdag, som tog på krafterna. Jag släpade med mig Andreas också, först till Tygcenter där jag köpte massa tyger och kuddfodral som ska förändra lägenheten litegrann nu till hösten. Det blir lite åt det guldiga hållet, till julenär det tydligen mer och mer guld som gäller. Jag är så kass på sånt som har med inredning att göra, läser inte en enda inredningstidning förutom IKEA-katalogen som jag lusläser Egentligen är jag intresserad av det men det blir bara inte av att jag köper tidningar och tittat på sånna program som handlar om et. Men jag skulle aldrig orka åka runt och titta i tusen inredningsaffärer, då föredrar jag lätt klädshopping. Jag går mest på min egen smak och köper det som jag gillar, vilket inte alltid stämmer överens med alla inredningstrende, that´s life för mig...Sedan blev det massa andra affärer och slutligen Torp så vi "gjorde" hela Uddevalla som farmor säger. Det blev massa kassar och åtskilliga tusenlappar fattigare på kontot. Men det känns bra ändå. Faktiskt. Utom i fötterna och benen.

Ikväll ska det bli hemmafixarekväll så vi ska fixa allt som står i kassarna, sätta upp tavlor som vi köpt, laga ringklockan med nya batterier, sortera, ordna osv osv. Jag tar kort då så kan jag visa sen hur det blev.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback