Packtips från coachen

Fyra dagar ska få plats i ett handbagage, hur gör man? Ja, inte tar en extra väska i alla fall, det är dyrt och den enda riktiga resväskan vi ska ha med ska fyllas med shopping från Londons gator så altl ska få plats i handbagaget.

Jag som alltid brukar ha största väskan med mest grejer och komma hem med hälften oanvänt har faktiskt en minimal packning med mig den här gången. Jag vill helst ha med hela garderoben när jag åker bort men nu har jag alltså kört på en annnan linje den här gången. jag har kommit på det optimala, strumpbyxor och kjol, det tar ingen plats alls!


Här kommer tips när man har begränsat packningsutrymme:

Tänk smart, välj plagg som kan matchas med många andra, ex inte en svårmatchad t-shirt som bara passar till en kjol

Tänk ut varje dags outfit innan så har du koll, du vet att det räcker, även om man är som jag och alltid slänger ner en hög med extra kläder för säkerhets skull.

Tänk efter en extra gång innan du slänger ner jackor, jeans och skor och sånt som tar mycket plats

Dela på sådant som fön, plattång,shampoo, laddare till kamera, mobil om ni är flera. Varje liten grej gör skillnad.

Ta med i beräkningen om du kommer att köpa något där, ex så behöver du inte ta med två koftor om du räknar med att köpa det där



Min packning består itne av så mkt kläder med tanke på att jag ska shoppa ganska mycket därborta, däremot så har jag med en present som jag inte komemr ha med på hemvägen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback