Ingen brandincident

Första semesterkvällen spenderades ute vid havet med vänner och en fin solnedgång. Vi badade, grillade och satt och pratade om allt och inget, väldigt trevligt och underbart väder!

Förresten höll det på att börja brinna hemma igår. Jag hade bakat kladdkakor och trots att jag kollade alla plattor lite snabbt så såg jag inte att en platta stod på fyran. Det kändes varmt och eftersom en av kakorna stod på plattan luktade det lite bränt, men bara så lite att jag anade det någon gång, A kände ingenting. Men jag tänkte att det var någon smet som hade pyst över i ugnen och luktade bränt. Sedan åkte vi iväg och när vi skulle börja grilla efter en halvtimme-timme så hade vi glömt tändvätska och tändare så A tog bilen och åkte hem för att hämta det. Då var hela lägenheten helt grå av rök och formen som stod på plattan hade spruckit mitt itu. Andreas sa att det nog hade börjat brinna ganska snart. Well well, öppna alla fönster på vid gavel och igång med alla fläktar som fanns. Vi märkte ju i alla fall att brandvarnaren inte fungerar, alltid något!











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback