Sköna söndag

Den här dagen har känts som en riktigt bra dag, jag har nämligen fått gjort mycket, satt i några timmar och pluggade i soffan, plöjde igenom tre böcker faktiskt, proud! Under tiden, bekvämt för mig, städade Andreas ur en garderob där han hitintills har slängt in sina arbetskläder och det är inte bara en omgång. Nej, det är 4 arbetsbyxor, minst lika många tröjor och upp emot tjugo t-shirtar, ni kan ju förstå att det är fullt därinne. Det är en stor garderob så vi har lite andra saker därinne också men dom har man inte kunnat komma åt för klädernas skull. Men nu blev det en utrensning och en full kasse med kläder som vi lämnade i hjälpsändningens container. Och så fick jag ett löfte om att inte behöva se att han tar med sig nya tröjor och t-shirtar hem varenda månad i fortsättningen, bara när det behövs.

Garderoben okej igen alltså, dessutom ordnade han lite i köket med sladdar och uttag och sånt så att man inte behöver ha förlängningssladdar som hänger i luften och ser fula ut. Några bra grejer ordnade som jag har tänkt på länge men inte gjort på grund av glömska eller att jag inte hunnit, dessutom fick jag middag när jag inte orkade plugga mer, klyftpotatis, korv och ruccola och fetaost-sallad.

Efter middagen började jag läsa lite i en bok om Mumindalen (för skolan alltså) men den var så tråkig så jag satte på ett Gossip-Girl-avsnitt istället och ni vet, sätter man sig framför något sådant så fastnar man helt enkelt. Det blev både glass och kvällsmat i soffan innan jag tröttnade. Och en kort promenad några kvarter bort, det gjorde susen på inomhuskänslan lite, vilket jag behövde.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback