Vinst

När jag kom hem från skolan så hade det trillat ner tre kuvert på dörrmattan, två var från pensionssparandet, det känns väldigt aktuellt !?!? Jag har tydligen sparat ihop lite pengar där ändå verkade det som, eller jag fattade inte riktigt, bästa att fråga någon som vet mer än mig själv kanske...


Från västtrafik fick jag en trisslott för att jag hade svarat på en enkät som jag vann 25 spänn på, hehe, värt! Nu känner jag mig rik, får väl gå iväg och läsa ut den senare. Jag tappade tron på sånt där när jag och Xina fick varsin femkrona av farmor på Danmarksfärjan när jag var nio år eller nåt, vi stoppade dom i spelautomaterna men vann ingenting. Sen dess är det finito! Men det är inte slut för det, Simon köper trisslotter och spelar på bingolotto och allt möjligt och Andreas hade för vana att en gång i veckan köpa en trisslott under gymnasiet, dom var några som gick och köpte tillsammans, och om någon vann över 10 000 kronor så skulle man köpa studentkostymer till dom andra.

Men nu när jag ändå fick en så skrapade jag den, vem vet, man kanske vinner något ändå, och då tänkte jag på mer än 25 kronor så man hade kunnat öka på bankkontot lite och göra något roligt också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback