Nu ska vi läsa!

Två lektioner i skolan med bokanalyser, användbart inför tentan på fredag, vilket var bra för jag känner mig inte så förberedd inför den. Fast jag brukar vara rätt lugn inför sånt, det brukar gå bra ändå. Börjar jag bli lat?


Ja, det tror jag, gör inte mer än vad som behövs. Det blir så mer och mer, efter 2 år i förskolan och 13 år i skolan så börjar man bli lite lat och jag har slappat till mig en del. Högstadiet var min bästa plugg-tid, då pluggade jag många timmar i veckan, på gymnasiet blev det lätt att få betyg och då slapp man plugga så mycket. Det var skönt i och för sig, men nu är jag fortfarande i det diket, fast nu är det läsning som gäller, inte så mycket pluggande.

Jag var på biblioteket och lånade kurslitteraturen som vi ska ha i nästa kurs, allt fanns inte men denna gång fanns de flesta böckerna. Orsaken: det är i stort sett bara skönlitteratur, ungdomsböcker och några barnböcker.  Det är rolig kurslitteratur!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åhh, vad kul! Där ligger ju matilda föresten, vilken tur att du redan läst den i engelskan eller hur var det?

2009-02-10 @ 22:53:04
Postat av: Anonym

Ja, man kunde välja mellean den och några andra. klart man väljer den som man redan har läst ;)

2009-02-10 @ 22:55:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback