Här ska det resas lite varstans!

Måndagar ska vara sådana där jag-vill-inte-gå-upp-till-skolan-dagar men idag var jag ledig från den handledningen vi skulle ha (special case) Jag var hemma på förmiddagen och gjorde lite nödvändiga saker, vek tvätt, diskade och lite nödvändigt surfande. Senare på eftermiddagen skulle jag gå hem till mamma och pappa och ringa till comviq för att min mobil inte funkar (har ingen telefon att ringa på hemma ju) Glömde liksom bort det när jag kom dit för jag, Xina och Simon började göra omelett istället under hög ljudnivå. Simon pratade väldigt euforiskt om sitt nya playstation som han ville att jag skulle köra in och köpa på torp på en gång och jag och Xina diskuterade Egypten-resan... Hur som helst så blev det i alla fall en omelett med räkor, lök och tomater till slut.

Vi satt och pratade jättelänge om allt möjligt och sedan kom jag på att jag skulle ringa till comviq som tur var. Jag beställde ett nytt SIM-kort men sedan började det gamla funka så då avbeställde jag det igen. Omständigt? ja!

Johannes kom dit på kvällen och då började vi snacka om att göra något över en helg tillsammans och Xinas hetea förslag med vattenpalatset i Örebro blev vinnande förslag. Funderade lite på slalom och varm choklad och allt det där men det var ingen som lockades av det riktigt... Så nu på fredag ska vi till Örebro över helgen - jag o Andreas, Xina o Johannes - och bada på Gustavsvik! Vi pratade även på att hälsa på jennie och jakob i Jönköping men det får bli en lite senare helg, det är mycket fara fram och tillbaka just nu. Mycket planer åtminstone, när det blir är en annan femma. Men det är roligt!


     
Gustavsvik                               Jönköping                                  Egypten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback