Idag har jag hunnit med mycket (redan)

Tillbaka hemma igen med en massa kassar och två stora bandagen på armarna, det funkade inget bra idag på blodcentralen. När det med konstens alla regler och extratrick inte funkade i högerarmen så stack dom i vänster och där rann det lite bättre men det skulle ta massa tid att fylla en påse så det blev bara litegrann, på 5 minuter blev det bara 100 ml så dom avbröt då. Det kanske var tur med tanke på att jag sprang på stan sedan, annars brukar jag nästan svimma när jag kommer upp för våran trappa. Men det gick bra, det hann bli både gardiner, ett par mörkblåa chinos och ny mascara och foundation och sedan hade jag beställt tid hos frisören klockan 12.

När jag kom dit så var det fullt med folk där, tydligen drop in och frisören hade en som skulle börjas klippa på när jag frågade när det var min tur. Tydligen hade dom missat att skriva upp det men jag skulle i alla få tid efter han som satt i stolen. Alla dom andra som var drop-in försvann, dom orkade väl inte vänta när de såg min risbuske. Det tog ganska lång tid också, trekvart och det blev markant kortare för det var så slitet. Senast jag klippte mig var ett halvår sedan (jag skäms för att skriva det) men jag har liksom inte haft tänkt på det och så har jag varit lite snål.

Nu ska jag steka lite nudlar och wokgrönsaker och sedan gå och försöka få iväg ett paket med posten.


Två feta bandagen och kortare hår (gillar inget av det men bandagen ska av snart och håret växer ju ut)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback