Jag ska flytta, fast inte så långt

Den 1 oktober ska vi flytta! Det blir inte så långt, bara en tre meter, in i grannarnas lägenhet. Varför? ja det är en lång historia, men våra grannar ska ha barn i höst så när bottenlägenheten blev ledig så slog dom till på den, såklart. Då blev vi tillfrågade om vi ville flytta till deras lägenhet och jag var egentligen inte så jättepigg på det först eftersom jag är lite skeptiskt till planlösningen där men Andreas var inne och tittade där och var helt lyrisk efteråt så jag var också tvungen att se vad det var som var så bra. Och det var faktiskt bättre än jag trodde, det fanns en massa bra utrymme och det var ju utan tvekan större och mer plats.

Det avgjorde hela saken, vi håller på att trängas ut ur vår nuvarande lägenhet av alla saker överallt och framför allt måste vi ha större garderobsplats så där besegrades jag med. Vet fortfarande in om vi får plats med alla möbler och så men vi får kolla noggrannare på det senare. Vi msåte tapetsera om i sovrummet och köket, det är rött och gult där och det kan jag inte bara med så vi ska gå och kolla på tapeter nu tänkte vi. Får se vad det blir för något istället, gärna något vitt kan jag tänka mig, fast med en mörkare fondvägg eller liknande.

 
Sovrummet med vit inredning skulle jag kunna tänka mig, det i brunt och svart blir för mörkt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback