Lindas budget-shopping

Jag är en sån där som gärna köper kläder. Jag shoppar fast garderoben sedan lång tid tillbaka väller över, jag kan se fram emot en shoppingdag flera dagar innan, mina favoritböcker är Sophie Kinsellas om en shopaholic, jag lägger under en månad, mer pengar på kläder än på något annat osv. Men så kan jag inte hålla på om jag inte gör det billigt för mig, det hade inte varit särskilt hållbart i längden tyvärr. Så jag tänkte dela med mig lite hur jag gör för att hålla mig inom budget-ramen.

- Jag kollar ofta i affärer, medan jag väntar på tåget eller bara för att jag har lust, så det blir under terminerna ett par gånger i veckan i alla fall. Då har man koll på läget och kan av en händelse springa in på något bra på ett rea-ställ. Eller  t.ex. som när jag råkade komma på Gina Tricots öppning i Nordstan och man fick en rabattcheck för 150 pix, vad man än köpte.

- Att köpa på rea är alltid billigare, ofta halv priset och sommarkläder reas ju ut i början av sommaren så man måste ju inte köpa allting så fort de kommer i butik.

- Själv blandar jag gärna märken och icke-märken, exempelvis ett par jeans med en billig topp från H&M.

- Det går att köpa på nätet bra grejer som är lite använd. Jag köpte ett par converse nyss för 200 spänn istället för ord. 600 spänn. Lite använda men syns knappt

Nedan kommer lite mer konkreta exempel, jag har tagit två bilder som figurerat tidigare i bloggen.




Topp från Vero Modas rea
Kjol från Stockholm - MQs vinterrea
Stumpbyxor från Primark i London







Volangtoppen köpt på VeroModas vinterrea
Jackan beställde jag hem från la redoute på halva rean!
Jeansen köpte jag när Pondus hade 30%rea
Stövlarna är mammas gamla - tyvärr trasiga nu:(

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vet du, nu ska jag göra dig riktigt stolt storasyster!

Ja va inne på torp ida o då va de värsta rean så jag köpte tre par snygga örhängen för femtio spänn bara! Å ett par kostade bara 7 kronor för de va 75% rea!! Najs va?!?

2009-07-16 @ 21:25:03
Postat av: julia

Vet du, nu ska jag göra dig riktigt stolt storasyster!

Ja va inne på torp ida o då va de värsta rean så jag köpte tre par snygga örhängen för femtio spänn bara! Å ett par kostade bara 7 kronor för de va 75% rea!! Najs va?!?

2009-07-16 @ 21:25:30
Postat av: Linda

oj, billigt. va det glitter eller? Xina pratade om det

2009-07-17 @ 09:20:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback