Fixardag

Imorses tog jag mig på mig UCLA-tshirt och mjukisar och gick ut i strilande regn, det kändes som att gå under en dusch ungefär som var på sådär halvt mycket. Men det var fräscht att komma ut och det var rätt varmt i luften. När jag kom in igen  längtade efter nybakat bröd till frukost så jag gjorde en snabbvariant som jag har lärt mig av min kusin, som förövrigt är en av dom husligaste människorna jag känner, det blev scones, som går på en kvart att göra.

Nu sitter jag och beställer nya kuddfodral, fleecefiltar och annan textil till vårat nya sovrum. Det  ska gå i vitt och eventuellt mullvad har jag tänkt mig så det behövs lite nytt dit för att det inte ska sticka ut i tio olika färger. Jag ska sy en sängkappa och göra en sänggavel bland annat så håller på att mäta och räkna ut hur mycket tyg och andra småsaker som behövs...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback