Vuxenpoängen trillar in

När jag kommer hem från jobbet har jag fått ett födelsedagspaket från pappas faster och hennes respektive. Det ena är en peng till en blomma till födelsedagen, oj, tänker jag, det där kändes vuxet. Att få pengar att köpa blommor och krukväxter för. Men knappt har jag tänkt det förren jag öppnar det andra paketet, som är en namnsdagspresent (ja, jag har namnsdag idag. Ja, jag är fullt medveten om att jag heter Margareta i andranamn) Där i ett etui ligger två gamla smycken, en är från pappas fasters mormor och det anar är från pappas fasterns moster. Hmm, pappas faster skickar gamla släktklenoder till mig, jag känner mig genast äldre än 20 år.

PS. Idag impade jag på alla på jobbet med min ungspannkaka med krusbär+kiwi och färska blåbär till. DS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback