Bakningsdag

Jag som oroade mig för att jag skulle ha för lite att göra innan jag började jobba var ju lite fel ute. jag har haft fullt upp med en dag som började med planering av min och Andreas födelsedag som vi ska fira tillsammans i början av juli. Sedan satte jag igång med att baka och hann med muffins och klickkakor innan ingredienserna tog slut...typiskt men jag skreev världens längsta handlingslista med tusen småsaker som skulle blandas ner i kakorna.

Efter ett sms från syster bestämde vi oss för att gå ut och gå men det var ingen större idé upptäckte vi när vi kom ut. Det var riktig storm ute och vi fick sand och skräp i ögonen och klänningarna blåste upp i vinden, så vi gick in och åt lite mat istället.

Runt halv tre hämtade jag Simon och så åkte vi till Torp, jag köpte bilen full med bakartiklar och han köpte lite accesoarer som hansband, armband och solbrillor. Vi gick fram och tillbaka, från ena änden till andra och så tillbaka till andra änden igen. En mycket ostrukturerad runda men det var trevligt i alla fall.


Ordentligt märkte för att ingen ska tjuväta ur dem och klara att frysas


Sommarens godaste glass köpte jag på Maxi, päronöverdraget är grymt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback