Söndagssörja

Tröttis-söndag idag med en lång sovmorgon och sedan blev jag liggandes i soffan med min bok och fastnade i den ett par timmar. Det var sånt där gråttslibbigt väder ute och man blev bara segare och tröttare ju längre tiden gick. Och irriterad, men det är inte så bra att bli irriterad när man inte är ensam för det slutade med en trasig matberedare. Jag var sur och tjafsig så att Andreas blev så irriterad att han brukade våld när han skulle stänga egen skåpsluckan och då sprack plastbunken till matberedaren. Så nu har han fått sitta och limma ihop alla bitarna under dagen - jag tror itne ens på att det kommer hålla... Men det är härligt att bråka lite, det renar luften för sedan blev det en dusch och så gick vi för att rösta, det var ju dags idag. Där var det nästan tomt på folk, bryr sig folk inte om att de har rösträtt eller?

Hur som helst så var det första gången för mig så jag var ju tvungen att rösta även om jag inte hade velat...Nu på kvällen har Andreas gamla kompis varit här med sin tjej, dom bor vanligtvis i Örnsköldsvik nu men ska flytta neråt snart efter deras bröllop som är i juli. De funderar på att bo i vårt hus och har ställt sig på kö nu i alla fall, vi var och pratade med hyresvärden efter att vi hade suttit och snackat och ätit pitabröd.



Bild från Modellab på mig och syster


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback