Hej igen

Jag skäms så dålig jag har varit på att uppdatera...men det har varit studentfirande,  födelsedagar blandat med jobb. Igår satt jag och var såå uttråkad för att det var så grått ute och jag var ensam hemma men så kom Simon förbi med ett par shorts som skulle lagas och så bakade vi tillsammans. Det blev en jättegod sommarpaj med citron och jordgubbar som vi åt till efterrätt...

På kvällen såg vi på fotbollen, Sverige missar alltså VM, det känns lite konstigt men Zlatan skulle ju lägga straffen så där får dom skylla sig själva lite...




Kommentarer
Postat av: elin

åhh, den såg verkligen smaskig ut. Man kan inte få receptet?:) Allt bra med dig föresten? Antar att det är skönt med sommarlov..:)

2009-06-08 @ 11:45:57
Postat av: Linda

självklart, ja det sitter inte helt fel med lov nu, ska jobba en del men ändå skönt att slippa plugga.



2,5 dl vetemjöl

75 g margarin

1 msk socker

3 msk vatten



FYLLNING

250 g kesella gourmet

1 dl creme fraiche

1 dl florsocker

rivet skal av 1 citron

1 liter jordgubbar



Börja med pajdegen.Sätt ugnen på 225 grader.

Hacka samman mjöl, matfett och socker, gärna i en matberedare. Tillsätt vattnet och arbeta snabbt ihop allt till en deg.



Tryck ut degen i en låg pajform. Grädda pajskalet mitt i ugnen, 10-12 minuter. Låt det svalna.



Gör fyllningen: Rör samman kesella, crème fraiche, florsocker och citronskal till en smidig kräm.



Fyll pajskalet med citronkräm och jordgubbar.

Garnera jordgubbspajen med citronmeliss och sikta över lite florsocker.

2009-06-08 @ 15:09:36
URL: http://lindahallmanblogg.blogg.se/
Postat av: elin

åhh tack så mkt! Det här ska jag testa idag!

2009-06-12 @ 11:43:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback