Gräsänka heter det ja

Här sitter jag i min ensamhet med citronvatten, känner mig faktiskt lite ensam nu. Klockan är halv ett och jag har precis målat naglarna blåa i protest mot detta. Det märks liksom att jag är ensam hemma, i vanliga fall skulle vi ha lagt oss i sängen och läst och pratat med tända ljus och haft det mysigt. Nu sitter jag vid datorn, med tre nagellack, remover och hela kittet omkring mig, i hallen har jag strött ut nästan hälften av alla mina skor och på bordet ligger mina NIVEA-produkter utspridda med armband och ringar, nycklar och mobil. Samtidigt går Celine Dion på maxvolym, nästan, i högtalarna, patetiskt eller vad?

Jag orkar inte ens plocka iordning det, det dröjer innan jag kommer i säng, hår och ansikte tvättas och jag måste plocka iordning innan jag kan somna med frid i själen. Fniss, men det kanske är det jag ska göra då, men först måste jag se ett avsnitt Desperate housewifes. Passa på när man är ensam hemma och kan belamra TV:n, annars brukar jag ta datorn och A TV:n men nu kan jag fritt disponera båda, *ler förnöjt*



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback