Kalas om vartannat

Oj vad dålig jag har varit på att blogga det senaste, och ännu sämre på att ta bilder. Tänkte ändå blogga lite om helgen.

Igår förmiddag var vi hemma och tittade på en sjuk film, Stockholm Boogie, och sen fick jag lite ryck att jag skulle göra dammsugare. Det var svårt att få marsipanen tunn och bra men det funkade ganska bra med lite florsocker på kaveln bara. Jag hann inte göra klart alla eftersom att vi skulle äta middag hos mamma och pappa på utsatt tid så jag slängde ner några dammsugare i en låda så att de fick stelna där. Mamma bjöd på potatisgratäng och smördegsinbakad fläskfilé med mögelost!

Sedan åkte vi på kalas till Thomas och Marie, det var tre-i-ett-kalas då båda två fyller åt och Marie dessutom har tagit examen. Det var trevligt, med mat där med, visserligen lite lättare men i alla fall. Eftersom pappa fyllde år igår också så hade vi bokat bord på Thaikök klockan sju, vilket visade sig vara lite olägligt eftersom vi trots alla föresatser om att inte äta för mycket på kalaset, ändå var rätt så mätta. Jag och Xina gick före de andra så att vi skulle hinna en bit på vägen och sedan körde de ikapp oss så vi kände att vi i alla fall hade fått lite luft. Sedan vidare till nästa matställe...

När vi till slut kom hem till mamma och pappa allihop hade mamma gjort Budapest-rulle och så tog vi ffram mina dammsugare och mysade med massor av levande ljus- earth hour you know.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback