Nu ska jag leva studentliv...i några timmar...

Nu är skolan slut för dagen men jag ska åka hem med pappa om tre timmar så jag tänkte sätta mig och läsa lite. Ska även köpa mig lite lunch tänkte jag, jag ät frukost halv sju idag så magen börjar väl snart att kurra och ha sig. Problemet är bara att det är så fullt i cafeterian och jag tänkte utnyttja tiden med att läsa lite under tiden och det är ingen dröm att göra det då. Men annars är det väldigt trevligt att leva lite studentliv, jag brukar ju åka hem direkt efter skolan i vanliga fall men att sitta och plugga på biblioteket kan faktiskt vara lite mysigt, om man har något gott att äta och det är lagom lugnt och stilla.

När jag kommer hem gäller det att börja leta kurslitteratur för nästa kurs, det går i ett det här med kursböcker måste jag säga. Det är inte bara en timme per kurs man lägger på att leta efter böcker. Men det måste göras, och betalas för...
Sedan är det städet, fast jag ska faktiskt få lite nya städredskap imorgon så det blir lite roligare, coh så ska jag gå till Esther och låna busskort för imorgon, snällt va? Ja, det blir en ganska tråkig kväll med massa "måste-göra-grejer" men det kan ju inte alltid vara kul heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback