Promenad i vårsolen

Jo det blev minsann en solpromenad med syster längs strandpromenaden under prat och skratt, det var skönt att komma ut och längesen sist, i alla fall mer än en vecka. Det var många som var ute och sög i sig solenergi och vi såg en "joggande" pensionär "i sin frus rosa kofta" som Xina uttryckte det. Även om det inte riktigt var helt sanningsenligt så gav det oss i alla fall ett gott skratt, pricken över i:t. Det har annars varit en riktigt fin dag idag, i skolan var det lyckat, jag kände mig som en riktigt rutinerad fröken när vi hade en vikarie som jag var med och eleverna hade mer respekt för mig än för henne som var den riktiga läraren. Det var respeeekt för mig! ja det var bra på alla sätt idag och bättre blev den när jag kom hem och fick i mig lite mat. Nu har jag gjort allting inför imorgon och kan ta det lite lugnt och varva ner innan jag ska lägga mig i tid idag




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback