Tondöv

Efter att jag hade bakat mina bröd och otåligt väntat på att dom skulle bli klara så fick man ju städa upp efter ungen som hade slängt saker runt i rummet. Nej hon erbjöd sig att göra det själv men jag tänkte att jag skulle göra slag i saken så att det hände idag. Hon satt och skrev vid datorn och spelade betapet så jag tänkte att det var bäst...

När ugnen var avstängd, bröden blev supergoda med lite olivolja och satar (krydda som farmor gav mig från Israel) på, åkte jag till torp och Xina gick hem för att städa och göra iordning lite. Det blev massa vårdukar hem, en blev jag särskilt nöjd med som var lite rosa, och en tunika från MQ. Igen. jag är lite fast i MQ just nu, dom har så mycket fina saker, hittade en jättefin klänning men den var lite för dyr för min ekonomi tyvärr...Kanske kan ta den på sommarrean om den inte är slut då.

Nu har jag fått i mig lite sen lunch, ikväll ska vi titta på Så ska det låta med Julia, Simon, Xina och Johannes och äta tacos. Imorgon blir det ungefär samma konstallation på kvällen men det tar vi då.

Nu fylls lägenheten med ljuva toner, ja ljuva och ljuva, det kanske var att ta i, men lite gitarrljud i alla fall. Appropå gitarrer så är det att jag kan inte höra vad det är för låt när någon spelar gitarr utan att sjunga till. Jag fattar inte hur man kan höra det, det låter bara som lite vissen musik i mina öron. A, det är jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback