Vardagssörjan

Efter en låång skoldag var jag både hungrig och trött, höll faktiskt på att slockna till när vi satt och pratade bedömning av nationella proven, eller dom andra diskuterade det´, jag satt och sög in visdomens ord liksom.

Men jag som trodde att jag skulle sluta normaltid och kunna gå en till solskenspromenad idag bedrog mig, rejält. Det snöade stora, vita flingor och enligt spådomen ska det blir 2 dm idag redan. Jag frågar som alla andra: Vart tog våren vägen?

Mjaha, dags att svälja förtreten och lugna magen med lite vinterfika, varm choklad med äkta vaniljglass och supergoda fullkornsskorpor. Snart ska jag ut i snöstormen för att ta mig till städet och sedan ikväll blir det bio!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback