Vårkänslor

Efter skolans slut tog jag en sväng på stan, det var soligt och jätteskönt i luften så att man bara ville sätta sig någonstans med en glass och njuta av solen. Jag funderade på att ringa om det var någon som ville men det var inte så många nere idag och bara för att jag har slutat kanske inte alla har det. Så det blev ingen glass i solen idag men jag fick med mig en påse från MQ i alla fall. Ni får se vad det var för något snart. Hemma i Ljungskile var det inte alls lika fint, det blåste och kändes mest som höst, snyft. Men det lyser i alla fall in lite sol genom fönstret nu, varför kan inte våren komma lite snabbare. Härom dagen hade jag och Andreas en konversation om det.

L: Varför har man ens med januari- mars, dom är ju bara onödiga.

A: Vaddå?

L: Ja men julen vill man ju itne vara utan och sen vill man ha vår, då kan man ju lika gärna strunta i dom månaderna emellan. Varför har man dom ens?

A: Jag vet inte.

L: Amen så kan du ju inte säga bara, säg varför.

A: Jaja, de e väl för att marken ska ligga till sig för att växterna ska kunna få näring ur den när de börjar växa.

L:Jaha, men ändå...


När jag skriver det blir jag nästan förfärad (jag hittade inget annat ord som passade så jag var tvungen att skriva det) över att jag är så ... knäpp


Jag förra våren, eller det var nog två vårar sen till och med

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback