Videung och tulpaner

Efter en dag som var rätt tråkig så blev det lite roligare när jag kom hem efter en kort promenad för då satt Xina i köket och väntade på mig. Jag såg att det var tulpaner i vasen när jag kom in så jag skickade ett sms till henne och frågade om det var hon. Sedan öppnade jag fönstret och satte på musik och satte mig vid skrivbordet. Då inser jag att hon skulle lämna en kasse med kläder som hon lånade av mig igår på födelsedagsfesten och den står inte här. Konstigt tänker jag, och plötsligt kommer jag på att hon gömmer sig säkert någonstans. Det är nämligen inte första gången någon gör det här, man gömmer skor och jackor i våran garderob och sedan gömmer man sig under alla kuddar i sängen, bakom duschdraperiet eller något sådant. Nu satt hon i köket och hade diskat en jobbig degbunke som jag hade lämnat till ett senare tillfälle och ätit av min pastagratäng som stod framme och svalnade.

Sedan åt vi glass och chokladcigarrer och väntade på att Andreas skulle komma hem. Då tittade vi på Beck och åt upp resten av cigarrerna i lådan. Söndagsmys! Nu väntar en ny vecka.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback