Fjortislistan i mognare tappning

För 5 år sedan...
Gick jag i åttan och tyckte att jag var stor, men jag inser att det var jag nog inte...så längesen...

För 3 år sedan...
hade jag nästan gått ut ettan på gymnasiet, tyckte fortfarande om skolan men hade sedan några månader tillbaka börjat komma på det där med skolk som jag friskt utnyttjade. Visserligen gjorde det inte så mycket, gymnasiet missade man inte så mycket genom att skolka så jag hade fortfarande samma betyg men hade mer fritid. Ingen dum uppfinning.

För 1 år sedan...
Gick jag med tankarna helt inställda på studenten och allt som hör till det. Allt i skolan kretsade kring detta i princip, när vi väl var där. Hade knappt några lektioner de sista två månaderna så vi satt och solade  tillsammans istället. Själv njöt jag av det dubbelt så mycket samtidigt som de flesta av mina klasskompisar hade sina projektarbeten att göra klart, jag hade lämnat det bakom mig redan. Studenten var liksom det enda man hade för ögonen! Hade lite tidigare förlovat mig med A efter ca två år tillsammans och allting var toppen!  

För 3 månader sedan...
Var våren på väg och den eländiga vintern var på väg att försvinna. Jag längtade som en gnu till sommaren och våren självklart.

Igår...
Var jag bland annat hemma hos mina syskon och hoppade studsmatta och åt lunch med dem. Tittade på klänningar inför studenter och sommaren.

Imorgon...
Ska jag till Dalemarken och röja.

Om ett år...
Har jag bara 1,5 år kvar på lärar-utbildningen, förhoppningsvis dröjer det inte länge tills vi hittar ett hus som vi köper och flyttar in i.

Igår smörjde jag in mig med min systers bodybutter. Hon har självklart en grön och jag har självklart en rosa. Inget snack om saken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback