Fröken talar

Mycket bloggning då jag gästbloggar hos Julia ett par dar nu med...Men idag kom jaghem lite senre än beräknat eftersom jag satt och pysslade lite med vårat bidrag till bildutställningen på Kulturens hus som ajg nämnde imorses. Vi har alla gjort varsin teckning på laminatpapper med pastellkritor, som vi sedan har laminerat in. Nu satt jag och knåpade ihop hela altet med små filtlappar som jag klippte och klistrade fast.

Nu sitter jag och dricker fruktsoppa, gott faktiskt...På tal om mat så ska jag förbereda för imorgon för då ska vi på klassresa ut i skogen och leka forntidsmänniskor och gå på jakt med pilbågar och baka bröd på stenhäll. Hmm, det krävs visst lite planering i utrustning och klädsel. Kanske bäst att packa med ett paket plåster också till gnälliga barn om det blir skoskav, sår av vassa stenredskap - you name it.

PS. Fick ett antal frågor om min t-shirt idag, typ "använder du glasögon?", "Fröken, varför har du massa glasögon på dig?" osv. DS



Jag har gjort själva presentationen med vitsippar längst ner i bild, bilden ligger upp-och-ner visst...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback