Resa bakåt i tiden

Då var man hemma efter en väldigt rolig dag med alla ungar och fröknar och forntidsmänniskor, en svag lukt av svett och rök har jag också dragit med mig så jag ska ta en dusch nu alldeles på sekunden. Egentligen var det grillning i kungsparken ikväll men varken jag eller andreas orkade med det. Det blir så stressigt och eftersom jag inte har varit hemma någon dag i veckan eller kommit hem tidigt som jag brukar annars så är det på något sätt rätt mycket odiskat porslin, saker som ligger framme och lite sånt där som måste tas tag i så det blir vad jag kommer att försöka råda bot på ikväll.

Men här kommer lite fina bidler som jag tog idag, ryckte fram mobilen eftersom kameran låg hemma...Det var väldigt kul och de var duktiga på att ta hand om klasser som kom, n uvar det halva våran klass och en annan trea som åkte denna gången.



Vi är på jakt i skogen, har hitta ett byte som vi dödar genom s.k. stötjakt


Alla ungarna hade egna forntidsnamn som de kommit på själva och skrivit på sitt namnhalsband


Fågelfångning


Matilda provar leksaker, här kasta ringar på en pinne


Full verkstad


"Milda" och "Hästra"


Robin försöker göra eld med en järngrej och en flintasten


Victor och Alexander försöker med en modernare metod, fast ingen av metoderna lyckades särskilt bra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback