En händelserik dag

Soligt, dåliga lokalsinnen och en asrolig fotograf. Det är vad min dag har innehållit, jag och Xina åkte till stan i förmiddags och började med att äta frukost, lite sådär småhungriga. Medan jag var i skolan ett par timmar shoppade hon litegrann och sedan anslöt jag mig och hjälpte henne att hitta den perfekta sommarklänningen på Rut m.fl. Jag köpte på mig lite fler shorts också, det är ju sommar snart, och sedan åt vi lunch på mitt favorithak Skafferiet. Jättegott!

Efter ett tag ringde Jennys och sa att hon var på väg och jag sa att dom kunde köra till Kungstorget eftersom vi satt och åt just då. Dom sa att dom var på en parkering med en park och vallgraven på varsin sida, hmm, svårt att placera exakt var? Ja, det dröjde väl en kvart innan dom hittade fram och alla missförstånd klarats ut, haha, och jag hade sprungit fram och tillbaka mellan grönsakstorget och kungsportsplatsen. Men fram kom hon och då var det nästan dags att gå till Modellab direkt.

När vi kom dit fick vi en genomgång av vad som skulle hända, smink och hårstyling (fast den fixade vi själva med plattången). Personalen var väldigt gullig och trevlig hela tiden och vi var de enda som var där, när vi gick var det massa sällskap där som väntade så vi hade lite tur. Sedan var det själva fotograferingen som var riktigt kul alltså, vi hade två fotografer som hade en sinneshumorm åtminstone en av dom som fotade Xina, (och mig lite), så där stämde ju humorn in ganska bra...

 Det tog ett par timmar och sedan kom det roligaste när vi fick kolla på bilderna och bestämma oss för vilka vi ville ha, SVÅRT! man ville ha alla men till slut hade vi begränsat oss och jag fick med mig tre stycken hem i alla fall.

När vi gick till tåget gick vi förbi Kds tält och då stod våran farbror där med två andra KD:are och svarade på frågor och intresserade sig för folks funderingar så vi var ju tvugna att låtsas vara några idioter som undrade knäppa saker...Nej, men i alla fall så var det en gubbe (lite åt lodishållet) som hoppade på en av jakobs kollegor och slog honom och sedan sprang efter honom runt tältet och började rycka och härja i deras ställning med broschyrer och skrika och gapa. Jakob och den andra KD:aren gick emellan men dom kunde inte hejda honom, han var helt galen. Han var påverkad men ändå, (hej normala människa!) men till slut var det en annan "civilperson" som kom och röt och skällde på honom och då fattade han och drog därifrån.

Sedan åkte vi hem och åt glass så det belv en fridfull dag till slut.


Mat på Skafferiet


Italiensk bruchetta med parmaskinka och mozarellaost


Sminkade och fina på modellab

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback