STOR KNUT PÅ HUVUDET

Idag kör jag på den stora knuten uppe på huvudet, inspirerad av den här bilden från Lanvins vårvisning 2010. Det var riktigt snyggt, bilden ger inte själva frisyren rättvisa tycker jag. Har fått flera komplimanger för håret idag faktiskt. "Linda, jag blir lycklig när jag ser din tofs, jag tycker att du alltid ska ha så." Ja kan man göra folk lyckliga med sitt hår så bör man ju utnyttja det, så det är inte otroligt att den här knuten kommer att åka på fler gånger.

 

Den är lätt att göra också, sätt upp håret i en tofs mitt på huvudet, spreja och tupera och spreja igen. Själv hann jag dock inte tupera så mycket som jag ville imorses men ju mer tupering desto bättre. Sno ihop den och sätt fast med en tofs och sedan några hårnålar för att fästa den vid huvudet. Har du bättre hår än jag (dvs. att det inte är så halkigt) så räcker det med nålar. Spreja hela altet och fäst upp luggen om du har någon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback