SULOR

Idag gjorde jag en lite knäpp grej, jag gjorde egna sul-överdrag eller vad man kan kalla det för. Det ligger fastlimmad sula som är ca 2-3 mm tjock i botten på skon och över den ligger en tunn, tunn tyg-sula fast om ni förstår vad jag menar. Grejen var att den lilla tunna tygsulan hade lossnat och krullat ihop sig och det vet ju alla hur jobbigt det är att gå med en sko som är helt knölig inuti.

Så jag rev loss den översta sulan och petade loss undersulan med en kniv. Sedan klippte jag ut, i ett kraftigare svart tyg (vitt blir så smutsigt snabbt) en sula som var lite större än den ursprungliga. Fäst den med superlim på baksidan. Sulorna blir som nya. Som sagt, lite löjligt men man kan ju fortsätta använda skorna i alla fall!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback