GARDEROBSRENSNING

Nu har jag i några dagar rensat garderoberna här hemma, det var mer jobb än jag trodde men så välbehövligt! Har börjat göra det på våren och hösten nu, dels för att få plats med nya kläder för säsongen men också för att få ut det som är gammalt och inte används. Man ser okså vad man saknar och behöver köpa nytt av. Så nu har jag tvättat och hållt på att fixa med kläderna i några dagar.

1. Rensa ur alla kläder som är för små, för stora, fula, helt enkelt de kläder du inte använder. Släng eller ge bort.

2. Titta igenom alla kläder noga på jakt efter små fläckar och släng dessa i tvätten. Titta särskilt i nacken på skjortor där det ofta blir en gulnande rand efter svett som man inte alltid tänker på.

3. Rensa ut urtvättade och gamla underkläder och släng strumpor med hål eller som är på väg att gå sönder.
Fyll på med nytt istället.

4. Uppdatera kläder, till exempel färga om dem, blek dem eller pimpa dem med stenar, kedjor eller liknande. (exempel på vad man kan göra kommer)

5. Rolla av kläder med klädborste för att få bort trådar, damm och liknande.

6. Häng in kläderna i färgordning! (Helst med 2 cm mellan galgarna men tyvärr har jag ingen möjlighet till det som ni ser...)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback