PROMENAD TILL GREBBESTAD

Ligger med båten i Tanumsstrand och efter ett besök på sportshopen där vi hittade ingenting så behövde vi handla lite och ser en skylt som visar en strandpromenad med 1,5 km gångväg till Grebbestad där de faktiskt har ett ICA. Så vi bestämmer oss för att gå dit och handla istället, grejen var bara att det det låg inte i utkanten av samhället så vi gick 3 km enkel väg men det var bra träning i uthållighet i värmen. Jag svettades som en gris för idag har det varit ca 26 grader i skuggan även om det har varit lite mulet nu på eftermiddagen. Träffade lite kändisar på bryggan som vi snackade med och tittade lite i samhället innan vi skyndade oss hem för att frysa ner maten.

 

 

En brant backe (inte direkt 90 graders vinkel men nästan...) och A tar fram kameran och jag skriker: Nej, ta inte kort nuuu när jag ser ut som en flåsande ko!

 

 

 

Badplats längs vägen...hade gärna hoppat i kan jag säga



Det berömda lilla tåget som går runt i samhället för alla turister som vill ha en sightseeing

 

Grebbestads hamn




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback