START IDAG!

Efter sommarens alla utsvävningar med glass och grillande m.m. så ska jag ta tag i det här med att gå ner i vikt igen. Har två av världens viktigaste bröllop i vår som jag ska  vara redo inför så då gäller det att vara fit for fight!

Tänkte att om det är några fler som vill vara med så skriv i kommentarerna. Det är alltid mycket lättare att vara fler som gör det, det ger lite mer motivation!

Såhär tänker jag köra, har ni fler idéer så skriv gärna, kan hjälpa oss andra!

Mitt mål:
Sista april ha gått ner 10 kg.

Mat: Skippa allt som heter godis, glass, chips osv. (Litet undantag kan göras vid jul). Annars tänker jag äta hälsosamt, mer kött/fisk än kolhydrater (pasta, potatis, ris, bröd osv.) Försöka äta mycket grönsaker.

Träning: Det är mitt största hinder men lite joggingrundor och hemmaträning tänker jag ge mig på (gissar att det kommer gå lite i perioder med träning just). Har ett lättare träningsprogram som jag har följt innan och som jag gillar så ska försöka ta upp det igen.




Nu blir det frukt istället för choklad för mig...


Kommentarer
Postat av: Esther

Härligt att läsa :) ja bestämde mig nämligen för några dagar sedan för att leva ett sockerfritt år, så jag började denna veckan. Inget godis eller sött fika på ett helt år, det känns konstigt men lika bra att skippa det helt. Vi får peppa varandra!

2010-08-26 @ 15:43:40
URL: http://svensonlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback