BOKSTAVSTAVLOR

Dessa tre tavlor gjorde jag precis innan vi flyttade, ser ut som bokstäver huller om buller men innehåller budskap. Det är väldigt enkelt men kräver lite noggrannhet. Jag valde att skriva "Håll mig i din famn", "Tillsammans" och "Lycka är att vara din".

1. Skriv ut texterna på datorn i lagom storlek så att de får plats i ramen. Gärna på ett tjockare papper.
2. Sedan skar jag ut bokstäverna med en hobbykniv. Det är här som man får ha lite tålamod, det tar lite tid och man får vara noga så att man inte slarvar. Släng bokstäverna och spara pappret.
3. Efter det la jag pappret som nu var som en mall på ett tjockare papper (typ akvarellpapper) och duttade färg på med en vanlig kökssvamp (använd bägge sidorna av svampen för att få olika struktur på bokstäverna)
4. Ta bort det översta pappret försiktigt och lägg det tjocka pappret med texten att torka.
5. Sätt sedan in i en ram (Jag använde mig av RIBBA ram från IKEA)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback