Servettring

Godmorgon!

Idag ska jag hem till en klasskompis, vi ska sitta och jobba med ett grupparbete så vi hörs i eftermiddag, det går ju inte att tidsinställa blogginlägg på blogg.se tyvärr. Men ni kan gå till pysselaffären och köpa tunn silvertråd så kan ni pyssla idag. Då har ni ju en anledning att bjuda på middag eller ha fest i alla fall...

Sådana här servettringar försökte jag mig på till nyår, det tråkiga var bara att jag hade för lite tråd. Så jag fick använda papperssnöre med ståltråd inuti istället. Men dessa är jättelätta att göra. Köp tunn silvertråd och lite pärlor på Panduro eller någon pysselaffär och snurra tråden ganska många varv runt den hoprullade servetten. Trä på lite pärlor och sno ihop så att de inte trillar av. Knepet är att snurra rätt många varv runt servetten för att det ska se snyggt ut. Try!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback