KJOL BLIR KLÄNNING

Förra veckan började jag pyssla lite med den här kjolen som ni ser på bild. Har inte använt den på flera år men ändå är den ganska fin tycker jag så istället började jag sy om den till en klänning. Den syddes in i midjan och så flyttade jag på dragkedjan, dessutom syddes om där uppe och rynkades på mitten samt så fick den en lite kant däruppe av ett tyg som jag köpte.

 

Att använda klänning som kjol kan vara lättade än att man behöver sy och hålla på. Ofta räcker det att bara sätta ett skärp i midjan så är det fixat. Lätt, och så får man ju en ny klänning!

 

Jag använder den med ett brett bälte i midjan för att få en ännu mer markerad midja. Kanske blir detta midsommarklänningen, svårt att bestämma mig...?

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Esther

du e ju grym! den ser jättefin ut!

2010-06-23 @ 00:45:09
URL: http://svensonlivet.blogg.se/
Postat av: Linda

tack! ja den blev ganska bra, lite kort att leka i eventuellt så det blir kanske cykelbyxor under ifall jag har den på midsommar

2010-06-23 @ 08:48:14
Postat av: Sofia

Snyggt! Är midjan inspirerad av Viktorias brudklänning?

2010-06-23 @ 12:17:08
Postat av: Linda

Inte direkt, hade den varit så snygg hade jag varit mer än nöjd :)

2010-06-23 @ 12:39:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback