KLIPP KLIPP

Den här klänningen kanske ni minns att jag hade på mig härom dagen, men efter det så klippte och sydde jag lite i den. För det första fick ärmarna åka av, de var lite för små och en sån där kort ärm gör bara att armarna ser tjockare ut (som om det inte var tillräckligt ändå...).

Dessutom var den lite för liten i ärmhålet så jag klippte helt enkelt bara ett snitt på 2 cm från armhålan och ner. Sedan vek jag in och sydde en söm längs med hela ärmhålet. Det klarar ni av själva om ni också vill göra som jag och förändra ett plagg.

Så har man då en klänning som man kan använda utan att armarna får blodstopp!

Den här dagen kommer det bara att vara en massa förberedelser för morgondagens student; skära grönsaker, förbereda lekar, blåsa ballonger och serpentiner, sätta upp björkar och flaggor. Ni förstår själva, därför kan det vara lite dåligt med uppdatering eventuellt, men jag ska ta lite bilder under dagen i alla fall hoppas jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback