BALSAM VS HÅRINPACKNING

Jag kom att fundera på om det räcker att ta antingen inpackning eller balsam i håret eller om man behöver ta i både ock, så letade lite på nätet. Här har jag skrivit vad jag kommit fram till, samt lite sådant som jag visste innan

Inpackning: Ska verka en längre stund. Öppnar upp varje hårstrå, går in på djupet och ger näring. Viktigt är att avsluta med balsam då hårstrået annars lämnas öppet vilket inte bra. Det ser både risigare ut och slits mycket, mycket mer på om det är öppet.

Balsam: Stänger hårstrået och gör det lättkammat. Balsamet går alltså inte in i hårstrået utan stänger bara igen. Ta aldrig balsam i hårbotten.



Kommentarer
Postat av: Sofia

Japp, nu skall det ske... balsam nästa!

2010-06-01 @ 01:46:35
Postat av: Sofia

Inte ta balsam i hårbotten? Oj oj, där har du nog lite att kolla upp. Gå in på www.lockig.se och läs mer.

2011-01-26 @ 16:14:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback