ENKELT SÄTT

Jag har alltid haft mycket finnar och andra läskiga saker i ansiktet, eller ja, finnar alltså. När jag var i tonåren hade jag hur mycket som helst, inga stora sår och sånt där men alltid pannan, näsan och hakan full av små prickar, som olyckligtvis inte alltid var så små. Där ingen blondinbella-bekännelse det här så därför ska jag komma till saken.

Jag har lite slarvigt använt acnelösning lite då och då men ingen direkt skillnad. Men nu har jag sedan tre månader tillbaka börjat använda mig av regelbunden hudvård och jag kan säga att jag har aldrig haft så fin hud som nu. Ibland får jag någon finne och så men det är liksom inga problem, när jag har som mest nu, så mycket hade jag som minst för något år sedan. Alltså, jag försår inte varför jag inte har använt hudvård regelbundet innan, det borde ju alla göra såklart men jag har liksom slarvat med det (beror på att jag inte har vetat följderna av att inte göra det)

Såhär gör jag:

  • Tvätta ansiktet med vatten och hudtvål på morgonen (obs! inte vanlig tvål, det sliter jättemycket på huden). Ta sedan ansiktsvatten på en bomullsrondell och ta i ansiktet. Lägg på dagkrämen.
  • På kvällen tvättar jag ansiktet med tvättkräm, tar ansiktsvatten och lägger på nattkrämen.
  • 2 gånger i veckan scrubar jag ansiktet (glöm inte att ansiktet går ca 10 cm nedanför där halsen slutar) och 2 andra dagar lägger jag en mask som är djupverkande ner till tredje lagret hud och bokstavligt talat drar ut smutsen ur huden.

 

Dessa använder jag men välj ett märke som du gillar och viktigast av allt: välj ett som passar din hudtyp: normal till torr hud eller fet till normal hud.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback