FROTTERA ALDRIG HÅRET

Fick nyss reda på en sak som jag inte fattar att jag inte har tänkt på. Det är att man aldrig ska frottera sitt våta hår, efter en dusch till exempel. För det första går det av mycket lättare när det är vått, men man sliter också bort ytan på hårstrået vilket gör att håret ser matt och risigt ut, hårtopparna spricker och en massa elände.

Istället ska man lägga på en handduk på håret och krama ur vattnet men inte gnugga och frottera håret. Låt det sedan självtorka eller föna det med värmeskydd. Jag visste att man inte ska borsta håret när det är vått för att hårstråna är våta men att man inte ska gnugga det kom jag aldrig att tänka på. Smart, men nu vet jag det i alla fall så att jag kan sluta med det.


OBS! Bilden har inget med texten att göra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback