PÅ BEGÄRAN

Efter önskemål att se några bilder på mig när jag gifte mig så lägger jag upp två stycken. All kredd till sådana förslag! på tal om bilderna så klänningen är skräddarsydd i Kina efter en Romantica-klänning, ni som inte har gift er eller är så inne i den världen så kan jag tala om att Romantica är ett märke på brudklänningar. Idag hade jag kanske valt den utan ärmar men den är helt underbaaaar faktiskt fast det syns inte på bilderna.

Den har ljusrosa blommor med silverslingor runt ringningen och ner till kjolkanten och runt hela släpet. När man ser den på nära håll är den huur fin som helst, tycker jag. Slöjan hade jag bara på mig på vigseln, tog av den till festen sedan. Tiaran letade jag efter jättelänge, hade sett en bild på den och kärlek från första ögonblicket, men det dröjde innan jag hittade någonstans där man kunde köpa den så jag beställde den från USA. Och temat? Ja, vitt, rosa och lite silver.

Tänk på våran bestman som sitter bakom och håller upp min fot. Att lyfta hela släpet i tungt siden var lite tungt samtidigt som man skulle stå på ett ben så han fick sitta gömd bakom oss och hålla upp min fot.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Haha gillar de omkastade könsrollerna i första blden. Och den andra...så romantisk :)



Tack för detta!

2010-05-05 @ 10:06:25
Postat av: Esther

kul, man har ju ingen aning om att det sitter en liten tomte där bakom!

2010-05-06 @ 23:52:09
URL: http://svensonlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback