SÅHÄR LOCKAR JAG MITT HÅR

Liten lock-guide på hur jag fixar mina lockar. Jag använder en vanlig plattång, fördelen med det är att det går så mycket snabbare än en locktång när man har såpass tjockt hår som jag. Dock vet jag att OBH Nordicas locktångar är riktigt bra (står på önskelistan) men jag har ingen sådan så därför sparar jag tid genom plattången.

 

1. Tupera håret ordentligt i rötterna för att få volymen.

 

2. Dela upp håret i lager, jag delar upp i tre lager men har du tunnare hår räcker det med två och vid riktigt tunt hår kan man ta allt hår i ett lager. Sätt upp allt hår utom det understa som du lockar. Ta en slinga, sätt plattången vid rötterna och vrid 1-2 varv och dra sedan plattången ända ut till rötterna. Snurra gärna till locken med fingrarna lite innan du sprejar den.

 

3. Fortsätt med hela understa lagret, sedan tar du ner ett lager i taget som du lockar och sprejar. OBS! Vänta alltid tills locken svalnat innan du sprejar och sedan vänta med att röra den tills sprejen torkat.

 

4. När hela håret är lockat, tar du luggen och gör en liten böj som går utåt på den. Se på bilden.

 

5. När all sprej torkat, borsta ut lockarna, de borstas inte ut utan kommer att forma till sig efter en liten stund igen om. Fördelen med detta är att det ser mer naturligt ut. Avsluta med ett tunt sprejlager över hela håret.

 

Börja med underhåret

 

 

Till slut kommer du till det översta lagret

 

Böj till luggen lite som en sista finish


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback