KAKFAT PÅ FOT

Nu ska ni äntligen få se vad jag gjorde med alla fat och ljusstakar som jag visade er att jag köpte förra helgen. Hela högen med skrot blev en härlig samling med fina kakfat på fot, fick tips från Äntligen Hemma. Nu tänkte jag visa hur jag gjorde ifall ni också vill göra er egen kollektion med unika kakfat.

 


1. Köp en massa fat och ljusstakar/vaser/andra bra föremål som lämpar sig som "fötter". Förslagsvis på loppis/second-hand men IKEA har en del billiga tallrikar m.m.



2. Ställ upp alla kombinationer för att se hur det ser ut osv.


3. Mät ut mitten och rita tunt med en penna för att veta var du ska limma.


4. Limma ihop delarna. Använder du, som jag, kontaktlim så är det limma på båda sidorna som gäller.


5. Köp en sprayfärg i valfri färg som lämpar sig för glas och porslin (jag köpte på Clas Ohlson 2 burkar á 69:-) och spraya faten.


Dessa faten räckte inte färgen till så än så troligtvis kommer de att se ut såhär.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback