DENNA DAGENS TRE JOBBIGHETER

Gått med dragkedjan på kjolen nere, CHECK! Imorses glömde jag dra upp dragkedjan på kjolen som jag har på mig, den sitter på rumpan och går ganska långt ner. Inte förrän jag är på väg in i föreläsningssalen knackar en tjej som jag inte ens känner och viskar: Den är öppen där bak. Det första man tänker är inte att dra upp den, utan snarare: Shit, vilka har sett det? Det var i alla fall bra att mitt linne som jag stoppat i kjolen täckte upp för mig så jag inte behövde visa hela rumpan för Göteborg.

 

Just det, jag kom försent till andra delen av föreläsningen också, vi gick och fikade i Humanistens caféteria några gamla klasskompisar som återförenats i denna kursen och trodde vi var tio minuter tidiga till resten av föreläsningen men istället hade vi troligen tagit fel på tiden för den var visst i full gång redan (alla föreläsningssalar, och klassrum med för den delen, har dörrar längst fram så man kan inte direkt smyga in ostört)

 

Sprang som en besatt galning från Götaplatsen, in på H&M, längs avenyn och skymtade min farbror som stod i en valstuga, in på Lagerhaus och sedan in i Nordstan för att sen kuta till tåget och faktiskt hinna med det! Svettmängden bör vi inte tala om (fast jag kunde ha hoppat över H&M, eller det kunde jag inte, men jag hade kunnat om jag inte har ett sånt behov att titta på stickade koftor, snygga jeans, härliga väskor och accessoarer och annat)

 

Nu ska jag kolla om alla dom där små svamparna som jag såg i söndags har växt upp så att man kan ta dom idag och sen ikväll ska vi hälsa på A:s föräldrar om dom är hemma!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback