Inredning

Just på söndagar brukar det alltid bli lite husplanering hemma hos oss och idag var det inredningsprat som stod på schemat.

Den roligaste biten med att flytta är ju inredningen, och att gå från hyresrätt till hus är väl så stort steg man kan ta. Nu kan man göra precis som man vill!

Vi (eller jag har tänkt och sedan övertalat A om hur bra det är) har tänkt att inreda hela huset i minimalistisk stil. Basen kommer att vara vitt; golv, väggar, tak, dörrar, lister, kök (+stooor köksö!) och garderober kommer att gå i vitt. Även möbler kommer att vara vita. Såklart kommer vi inte ha råd att göra om allt på en gång men målet är att det ska vara så när vi är klara i alla fall.

Däremot älskar jag ju också allt som heter rosa och den romantiska stilen med rosor och lite slitet vitt men man kan ju inte få allt. Så därför så funderar jag på att ha en vanlig vit bas i walk in closeten (ja, visst är det underbart att jag ska få en sån!!!) som i övriga huset och sedan ha lite detaljer i ljusrosa och ev. lite shabby-chic stuk på dem. Har inte bestämt mig helt än, får se lite hur det blir också tänker jag.


Vad är det då vi ska göra om?

Allting som har att göra med golv, väggar, tak, lister, trösklar, dörrar och element ska BYTAS UT! Alltså allt "skal" ska blir vitt.

Men första steget är att röja ur trädgården, sedan sak vi lyfta och göra om hela taket. Inomhus ska vi slå ut lite väggar och göra en öppen planlösning där uppe. Det går att få en helt perfekt planlösning, det var det jag föll för, och såklart att vi ska göra det! Sedan blir det att göra iordning den delen med skal och kök vilket är en ganska stor bit.

Sedan räcker nog inte pengarna så mycket längre men när jag får jobb sedan så blir det att prioritera hallen, trappan och sovrummet också. Det är sådana bitar som känns viktigt att få iordning tycker jag. Sedan kommer min walk in closet på tur och så badrum+toalett. Nedervåningen är inte heller någon panik med eftersom vi egentligen inte behöver använda de rummen. Någonstans däremellan sak vi måla om huset och fixa nya markiser och liknande också.


Några av mina inspirationsbilder:

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback