ÅRSRESUMÉ 2010 del 1

JANUARI Mitt 2010 började med att pannan i huset gick sönder och vi hade ca 13 grader inomhus i dryga veckan. Jag längtade efter att SATC 2 skulle komma på bioduken, åt galna lass med leverpastejsknäcke med gurka och var ute och gick på den metertjocka isen. Började även längta efter vårkollektionerna som trillade in i affärerna och klippte lugg för att få en liten förändring.


 

 




FEBRUARI Jag köpte systemkamera vilket gjorde det roligare att ta bilder, var på födelsedagskalas, skottade snö som en galning och firade Alla hjärtans dag med min älskling. I samma veva bestämde jag mig även för att gå ner i vikt och börja leva hälsosammare vilket jag lyckades med, känns som årets största och bästa beslut faktiskt!








MARS började på bästa sätt med resan till Turkiet som blev ett andningshål i den långa vintern. Fortsättningen av månaden var inte så dum den heller med långbrunch, påskpyssel och så kom jag in i en läsperiod. Till slut började även snön att sakta smälta bort.


 

 

 


APRIL Jag rullar ägg och smäller påskraketer med släkten, känner att våren är här på en dagsutflykt till Smögen och lyssnar nästan sönder årets bästa låt; Telephone. Kunde även skryta med att jag besiktigade bilen för första gången och fick behov av att storstäda och inreda om här hemma. April innehöll även första utefikan och första grillningen samt min systers vernissage och en möhippa. En ganska händelserik månad känns det som.

 

 

MAJ startade regnigt så valborg firades inomhus med tacos och som hundvakt och så var jag på en av mina bästa barndomskompisars bröllop i rosa långklänning. Den bästa helgen tillbringades ute i sommarhuset med ett fint gäng vänner och årets första dopp i havet avverkades också. Parallellt med barndop och studenplanering pluggade jag mer än någonsin till en mattetenta.












JUNI Systers student inleder sommarmånaden med dunder och brak och jag har fått sommarlov! Det blir många dagsturer ut på havet med matsäck, jag ser äntligen SATC 2 och bakar en massa till vårt gemensamma födelsedagsfirande. Snöar in mig på stora ringar och använder dessa flitigt, bland annat på lillasysters skolavslutning. Följer kronprinsessbröllopet med stort intresse, cyklar för att få motion och äventyr, bränner sönder mina stackars ben med kokande margarin och firade en typisk svensk midsommar med ett stort lass vänner!

 

 

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback